//////

EWOLUCJONIZM W SENSIE PRACY TEMATYCZNEJ

Ewolucjonizm w sensie pracy tematycznej wkracza na teren muzyki dramatycznej około połowy XVIII w., a jego znaczenie wzrasta w II po­łowie XIX w. W pracy tematycznej bierze udział albo głos wokalny, albo przeniesiona jest ona wyłącznie do partii instrumentalnej. Kanoniczne, motetowe i koncertujące zasady kształtowania w muzyce wokalnej wiążą się z określonymi gatunkami wokalnymi i będą dalej omówione:   zasada kanoniczna — imitacja kanoniczna wiąże się z kanonem    zasada motetowa — imitacja syntaktyczna, czyli technika przeimitowana, wiąże się z motetem, zasada koncertująca — polega na współzawodniczeniu np. chórów, głosów wokalnych z instrumentalnymi

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *