//////

FORMA TANECZNA

Fuga — charakter techniki imitacyjnej oraz pierwiastek motoryczny są wielce przydatne do zakończenia cyklu (np. w Sonacie A-dur op. 101, B-dur op. 106, As-dur op. 110 L. van Beethovena). Forma taneczna oraz spokrewniony z nią marsz lub scherzo również może się pojawić; menuet jako część finałowa występuje w sonatach starszych (np. J. Haydn Sonata Es-dur Hob. XVI/49). Scherzo jako finał przyjmuje bardziej skomplikowaną postać (np. III cz. Sonaty G-dur op. 14 nr 1 L. van Beethovena). Zdarzają się też przypadki umiesz­czenia dawnej gigue (u Haydna) na końcu cyklu. Finały tego rodzaju występują jednak rzadko.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *