//////

FORMA USTĘPÓW

Forma ustępów w concerto grosso kształtuje się według następstwa tutti i     concertino, zatem ustęp rozpada się na odcinki, w których bierze udział orkiestra i instrumenty solowe. Niełatwo wskazać różnicę w strukturze muzycznej między partiami tutti i concertino. Jest to kontrast dynamiczny, nie ma zróżnicowania tematycznego. Często instrumenty solowe i orkie.stra powtarzają na pewnej przestrzeni nawzajem swoje partie lub wyko­nują na zmianę krótkie odcinki melodyczne.Nie ma jednej, określonej zasady traktowania instrumentów solowych orkiestry. Duża rozmaitość panuje zwłaszcza w ustępie wolnym.  W nie­których concerti grossi bierze udział cały aparat wykonawczy, alesą takie, gdzie grają tylko instrumenty solowe (np. w V Koncercie bran­denburskim J. S. Bacha ustęp Affettuoso wykonują flet, skrzypce i kla­wesyn; w koncercie tym klawesyn ma odcinki popisowe).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *