//////

NIE ZAWSZE ZASTOSOWANE KONTRAPUNKTY

Nie zawsze fugi wykazują zastosowanie kontrapunktów stałych, a jednak zwartość przebiegu formalnego osiągnięta jest np. przez konsekwentne stosowanie figury rytmicznej w głosach kontrapunktujących. Kontrapunkty mogą być także poddawane przekształceniom polifonicznym { gdy temat jest w inwersji, kontrapunkt również). Przeprowadzenia są to te części fugi, w których temat pojawia się w po­szczególnych głosach utworu. Pierwsze przeprowadzenie tematu nazywa się ekspozycją fugi. Rozróżniamy następujące rodzaje przeprowadzeń: kompletne — temat pojawia się we wszystkich głosach; występuje tyle pokazów tematu, ile głosów ma fuga,  niekompletne — występuje mniej pokazów niż głosów w fudze,  nadkompletne — temat pojawia się więcej razy niż jest głosów w fudze.Nie każde pojawienie się tematu wymaga jego imitacji, czyli odpowiedzi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *