//////

PRELUDIUM POLIFONICZNE

Preludium polifoniczne.Istnieje obok preludium figuracyjnego. Jest zazwyczaj częścią wstępną fugi. W preludium polifonicznym mają zastosowanie najrozmaitsze środki polifoniczne, od prostego, swobodnego kontrapunktowania, przez imita­cję, aż do kontrapunktu podwójnego. O tym, jak różne ukształtowania miewa preludium, można się przekonać studiując preludia z Das wohl­temperierte Klavier J. S. Bacha. Oto kilka przykładów: preludia B-dur i c-moll z I tomu — główną rolę odgrywa w nich figuracja, ale są one zbliżone do toccaty poprzez recytatywy i elementy akordowe; drugą część Preludium Cis-dur z II tomu stanowi fugato; Preludium A-dur z tomu jest w formie trzygłosowej inwencji; Preludium Es-dur z I tomu składa się z dwóch części — pierwszą stanowi właściwe preludium (t. 1-24), druga jest dwutematową fugą .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *