//////

RONDO ROMANTYCZNE

W muzyce romantycznej spotykamy się z najrozmaitszym traktowaniem formy ronda. Przede wszystkim powiększają się jego rozmiary, następuje w nim spotęgowanie ruchu i pogłębienie wyrazu emocjonalnego. Istnieją następujące typy rond: w stylu brillant (J. N. Hummel, C. M. Weber),z rytmami narodowej muzyki tanecznej (F. Chopin),z elementami liryki instrumentalnej (F. Chopin).Dość często przenikały się wzajemnie poszczególne typy, np. elementy tańców narodowych krzyżowały się ze stylem brillant (np. F. Chopina Rondo a la Mazur op. 5, Rondo a la Krakowiak op. 14, J. N. Hummla 3 grandes valses en formę de rondeau op. 103). Cechą stylu brillant jest bogata figuracja i ornamentyka.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *