//////

SILNIEJSZE EKSPONOWANIE

Silniejsze eksponowanie partii skrzypiec principale niż partii pozostałych instrumen­tów solowych prowadziło do powstania koncertu solowego (np. IV Kon­cert brandenburski J. S. Bacha). Dla poszczególnych ustępów concerto grosso podstawą staje się zasada ewolucjonizmu, szeroko wykorzysty­wana jest figuracja, ustępy polifoniczne kontrastują z homofonicznymi. Rozwija się obok concerto grosso. Polega na przeciwstawieniu instru­mentu solowego orkiestrze. Do jego wykształcenia przyczynił się A. Vi- valdi, od którego ustaliła się trzyustępowa forma koncertu. Poszczególne ustępy wykazują zastosowanie zasady ewolucyjnego kształtowania, w związku z czym tutti nie zawsze powtarza materiał tematyczny do­słownie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *