//////

W OKRESIE ROMANTYZMU

W okresie romantyzmu suity bywają niekiedy zbiorami luźnych utworów. W utworach o charakterze programowym, w których całość oraz po­szczególne części zaopatrzone są w tytuły, można uchwycić pewną jednolitość, co pozwala uznać je za rodzaj suit, np. Karnawał R. Schu­manna — są tam tańce (walce), ustępy charakteryzujące postacie (jak u Couperina), spoistość substancjalna — dźwięki a-es-c-h * pojawiają się w wielu ustępach. Całość rozpoczyna preludium, a kończy marsz. Podobną koncepcję mają Obrazki z wystawy M. Musorgskiego. W XIX wieku i później spotykamy suity tworzone z muzyki do dramatów i oper, np. E. Griega dwie suity do dramatu H. Ibsena Peer Gynt, Arlezjanka, Bizeta i Turandot F. Busoniego ułożone są z fragmentów operowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *