//////

W TOKU UTWORU

W fudze może być jeden, dwa lub kilka kontrapunktów stałych (np. fugi c-moll i B-dur z I t. Das wohltemperierte Klavier J. S. Bacha mają dwa kontrapunkty stałe). Temat w toku utworu wchodzi za każdym razem w innym głosie i kon­trapunkty) musi (muszą) występować raz pod nim, raz nad nim. Przy czym określenie kontrapunkt podwójny, potrójny nie oznacza współdzia­łania dwóch, trzech kontrapunktów. Chodzi o liczbę głosów biorących udział w zmianie położenia względem siebie. W przestawianiu tym mogą brać udział wszystkie głosy lub tylko niektóre. Z kontrapunktem wielora­kim spotykamy się nie tylko na gruncie fugi, ale także w innych formach polifonicznych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *