//////

WIELOCZĘŚCIOWE TEMATY

Te pierwsze często łączą się z układem dwu- lub trzyczęściowym (aba), z możliwością pojawienia się między częściami wewnętrznego łącznika. Te drugie są wyrazem tendencji do ukształtowań ewolucyjnych. Istnieją też tematy cechujące się kunsztownym operowaniem pojedynczymi motywami na podłożu określonej struktury harmonicznej i przy odpowiednim traktowaniu fa- kturalnym środków wykonawczych. Wieloczęściowe tematy są typowe dla rozbudowanych sonat. Jeżeli poszczególne części tematu nabierają samodzielnego znaczenia, wówczas mamy do czynienia z tzw. grupą tematyczną (głównie w symfonii, często w muzyce romantycznej).  Pod względem harmonicznym obok prostych odniesień występują skom­plikowane relacje harmoniczne. Czynnik harmoniczny przenika czasami także linię melodyczną (tematy oparte na rozłożonych trójdźwiękach i   akordach).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *