//////

ZDOBYCZ ROMANTYZMU

Zdobyczą romantyzmu jest usamodzielnienie preludium, które nie musi już stanowić wstępu do innego utworu (F. Chopin, S. Rachmaninow, C. Debussy). W czasach najnowszych kompozytorzy często wracają do pierwotnej koncepcji preludium jako utworu improwizacyjnego. Często łączono preludia w cykle, także w cykle z fugami, np.. Das wohltemperierte Klavier J. S. Bacha (2 cykle po 24 preludia i fugi usze­regowane według postępu chromatycznego); 24 preludia op. 63 i 67 J. N. Hummla; 24 preludia op. 28 F. Chopina (według porządku tonacji w kole kwintowym); 24 preludia op. 38 D. Kabalewskiego; 24 preludia C. Debussy’ego; 24 preludia i fugi op. 87 D. Szostakowicza.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *